Tuesday, January 24, 2012

Keep writting Omelet/Spag / Continuer à écrire Omelette/Spag

Sorry for the long break I took! What a big commitment to write a daily blog! After putting my son to bed around 10pm..... I have to write my bilingual blog (when I translate in French I have a lot more words than in English) ... it takes me between 1 to 2 hrs! So the morning comes really fast! I decided to keep writing everyday because I think it’s important for me to keep myself motivated to follow my diet and for people who follows me!
So let’s talk about what I have eaten for the past couple days! Even if I allowed myself last week end to eat everything I wanted I actually did pretty good! I didn’t eat that much crap... I think I’m getting into a habit! This morning I made a good omelette but cheese was missing! I just love cheese! But I did it without! For lunch I will be honest I had crap a disgusting frozen meal! Well that happen! For diner I had vegetarian spaghetti!! It was ok ... but don’t forget that I’m spaghetti’s fan! ;-)

Omelette:  Onions, garlic, broccolis, baby tomatoes, eggs and pesto.
I sauté the onions and garlic, add the broccolis and tomatoes, pesto and last ingredient eggs. (The picture I took it’s before the end because my omelette always ends up looking like a mess but it taste good!)

Spaghetti: Spaghetti style rice pasta(Pasta Joy ready), Organic gluten free spaghetti sauce(Organic Ville, tomato & basil), garlic, onions, mushroom , red, orange and yellow peppers, green olives Italian Veggie ground Round (Yves veggie cuisine: I’m not crazy about the texture of the fake meat), Italian cheese (Okanagan’s Soya: Love the taste and the texture,  it taste like mozzarella!)
I sauté the onions and garlic first and then all the other veggies and at the end I added the fake meat and sauce!

Désolé pour les longues vacances que j’ai prises sans écrire! Écrire un blogue tout les jours est une grande responsabilisée!  Âpres avoir couché mon fils vers 22h …. J’écris mon blog bilingue(en français ça me donne beaucoup plus de mots de plus qu’ en anglais) qui me prend entre 1 et 2 hrs! Donc le matin vient vite! J’ai décidé de continuer à écrir à tous les jours parce que c’est important que je me garde motivé pour suivre ma diète et aussi pour les gens qui me suives!
Donc parlons de ce que j’ai mangé ces derniers jours! Curieusement même si je me suis permis de manger tout ce que je voulais la fin de semaine dernière …. J’ai très bien réussi. Je n’es pas mangé trop de choses que je n’étais pas supposé! Je crois que je commence à avoir l’habitude! Ce matin j’ai cuisiné une omelette, mais le fromage manquait! J’adore le formage! Mais j’ai réussi!!! Pour diner je vais être honnête j’ai mangé de la ‘’merde’’ un plat dégeux congelé! Ouin des fois ça peut arriver! Pour souper j’ai fais un spag vegé! C’était ok…. Mais n’oubliez pas que je suis une fan de spag! ;-)

Omelette : Oignons, ail, brocolis, bébé tomates, œufs et pesto.
J’ai fais sauté les oignons et l’Ail, j’ai ajouté les brocolis et les tomates, le pesto et en dernier les œufs. (J’ai pris la photo avant que mon omelette sois terminé parce que mes omelettes finissent toujours par avoir l’air horrible mais elles goutent bonnes!)
Spag : Spaghetti au riz   (Pasta Joy ready), Sauce à spag bio sans gluten (Organic Ville, tomates et basilic), ail, oignons, champignons, piments rouge, jaune et orange, olives vertes, Sans-viande hachée italien ( Yves veggie cuisine : Je ne raffole pas de la texture de la fausse viande),  fromage (Okanagan’s Soya : j’adore le goût et la texture, ça goûte le mozzarella!)
J’ai fais sauté les oignons et l’ail en premier, ensuite tout les autres légumes et à la fin la fausse viande et la sauce!

No comments:

Post a Comment