Wednesday, January 18, 2012

Day 10 / Jour 10 Pad Thai

Dam it.... I finally faced it and I looked how many calories my baby brownies was...400 calories for 1 single brownie... I will not eat 4 in the same day anymore! Let’s try to find a lower and healthier recipe! Today for breakfast same old same old ... For lunch I had my left over fish without rice because I forgot to put it in the fridge last night! Well it was just perfect with tons of veggies. Tonight I cooked for the first time a pad Thai and it was real good for a first!
Pad Thai: Rice noodle, Prawns,Tofu (firm or fried), Eggs (for a better looking pad thai cook the eggs separately if not mix all together), Garlic,Onion, Carrots,Green onion, Orange pepper, Bean sprout, Cilantro, Lime, Roasted peanuts
Sauce: Soy sauce, Oyster sauce, Ketchup, Hoisin sauce, Fish sauce, Sambal olek
In a bowl mix all the sauce’s ingredients together. Cook the noodle and strain it under cold water.  In a non-stick pan grill the peanut no oil, shake it often and stay close to don’t burn it! Slice all veggies in julienne. In another pan sauté the garlic and onions, then  tofu, carrots, green onions, orange pepper cook it a bit add the prawns, the eggs and the sauce at the end add the bean sprout and rice noodle. When you serve it put on top the peanuts, cilantro and squeeze a lime.


Merde… J’ai finalement regardé les calories de mes bébés brownies…. 400 calories pour 1 seul petit brownie!!! Je ne vais plus jamais manger 4 brownies dans la même journée! Alors je vais essayer de trouver une recette avec moins de calories et plus santé! Aujourd’hui même chose pour déjeuner… Pour diner j’ai mangé mon restant de poisson sans riz parce que hier soir j’ai oublié de le mettre au frigo! C’était quand même très bon juste plein de bons légumes et du poisson. Se soir j’ai cuisiné pour la première fois un pad thaï et il était très bon pour ma première expérience!
Pad Thai: Nouilles de riz, Crevettes, Tofu (ferme ou frit), Oeufs (Pour un pad thai plus beau cuire les oeufs séparément sinon tout mélanger ensemble), Ail, Oignions, Carrottes, Oignions vert, Piment orange, Fèves germées, Coriandre, Lime, Arachides grillés
  Sauce: Sauce soya, Sauce aux huitres, Ketchup, Sauce Hoisin, Sauce poisson, Sambal olek
  Dans un bol mélanger tout les ingrédients pour la sauce ensemble. Cuire les nouilles et les rincer sous l’eau froide. Dans une casserole antiadhésive griller les arachides sans huile, brasser souvent et restez proche pour ne pas les bruler! Couper tout les légumes en juliennes. Dans une autre casserole sauté l’ail et les oignons ensuite le tofu, les carottes, les oignions vert, les piments orange, cuire un peu et ajouter les crevettes, les oeufs et la sauce, à la toute fin les fèves germées et les nouilles. Avant de servir mettre les arachides grillées, la coriandre et presser la lime!   




No comments:

Post a Comment