Wednesday, January 11, 2012

Day 3 Soup/ Jour 3 Soupe

Well ... I was not feeling to go out... it's getting cold in Qc!!! So I had to figure out what to cook with whatever was left over.....  For breakfast I had pineapple, avocado and 4 little quail eggs (I previously boil it last night). It was not an exciting breakfast but ... whatever! For lunch I had last night left over! For Diner I cooked a soup it was good but even after 2 bowls I was still hungry! For my snacks today I had 2 glasses of orange juice and grapes. Tonight I went for grocery $150 for almost nothing... gluten free food is a little more expensive... but I can’t wait to try my bread tomorrow morning! I found some good tapioca (So Yummi), wafer cookies (Glutino) and chocolate chips cookies (Gogo Quinoa) those cookies I got it couple weeks ago and I really didn’t like it but now that I can’t eat a lots of thing...they taste soooo good! Hihihi Life it’s funny that way! Tonight it was my guided meditation; the subject was to celebrate the new thing in our life. I really enjoyed it but my body reacted weird....during the meditation I couldn’t stay still! (Meditation with France Morneau)  I’m finishing my day writing my blog and drinking a soy decaf chai latte (twinings) I like it!   
Soup recipe:Wild rice, Split yellow peas, Green lentils, Quinoa, Fresh Garlic, Canton the original ( I had nothing else  to make a stock)  
Put the Stock in a big pot and fill up with water let it boil and add everything else! Let it boil till its cook!

                                                                                                                       


Aujourd’hui, Je n’avais pas envie de sortir, il commence à faire froid au Qc! Donc j’ai réalisé que j’allais cuisiner avec ce qu’il me restait au frigo.  Pour déjeuner, rien d’excitant j’ai mangé des ananas, de l’avocat et 4 petits œuf de caille (que j’ai  fait bouillir hier soir). Pour diner j’ai mangé…. Les restants de hier soir. Et pour souper j’ai fait une soupe repas, elle était bonne mais même âpres 2 bols j’avais encore faim. Comme collation j’ai bu 2 verres de jus d’orange et mangé des raisins. Se soir j’ai fait une épicerie de $150 et je n’ai presque rien … les trucs sans gluten sont un peu plus cher mais je suis tellement excité de gouter à mon pain sans gluten demain matin!! J’ai trouvé des trucs intéressants, du tapioca (So Yummi), biscuits gaufrettes (Glutino) and biscuits pépites de chocolat (Gogo Quinoa) j’ai acheté ses biscuits il y a quelques semaines et je ne les ai détesté mais maintenant je je n’ai pas le choix… sont vraiment débilement bon! Hihihi La vie est drôle parfois! Se soir je suis aussi allé à ma méditation guidée, le sujet d’aujourd’hui célébrer le nouveau. J’ai adoré mais mon corps a drôlement réagis… je ne pouvais pas rester sans bouger (méditation avec France Morneau). Je fini la soirée en écrivant mon blog et en buvant un chai soya décaf (twinings) C’est bon!
Recette de soupe :Riz sauvage, Pois jaune cassé, Lentilles verte, Quinoa, Ail frais, Bouillions Canton original (je n’avais rien d’autre pour faire mon bouillions)
Mettre le bouillions dans un gros chaudron et remplir avec de l’eau, faire bouillir et ajouter tout le reste. Laissez bouillir jusqu'à ce que le tout soit cuit!

No comments:

Post a Comment