Thursday, April 19, 2012

OZ \ Australie


After flying 19hrs .... we finally arrived in OZ!!! It was quite a long flight specially travelling with my 10 months old baby! But because I'm so good to think positive and visualize.... I got the best seats ever in the plane, bulkhead and 2 free seats besides me! DJ did a great job sleeping 6 hrs followed by couple naps...
We now been here for 1 month and Dj is 11 months already! Can't believe how fast it goes!
We are staying at my father's sister house (she is traditional Chinese\ Vietnamese), she lives with her husband (traditional grec), a old man(grec doesn't really speak English) they are taking care of him because he had 4 strokes and none of his kids wants to take care of him and couple weeks ago a Chinese lady arrived (not a word of English) that is here to marry the old man...and me a single mom with a 11 months baby that’s had the great to travel alone with a baby and so Canadian… wierd mix ! Its been quite interesting!

Après avoir fait un vol de 19hrs … nous sommes enfin arrive en Australie! Ce fut un tres long vol surtout voyager avec un bebe de 10 mois! Mais grace a mes pensees positives et ma visualisation… jai eu les meilleurs sieges dans l’avion, la bassinette et 2 sieges libres a cote de moi. Dj a fait une job superbe, il a dormit 6 hrs de suite et fait quelques siestes par la suite.
Nous sommes ici depuis plus d’un mois et Dj a 11 mois déjà! Ca va trop vite!
On reste chez la soeur de mon pere ( elle est tres traditionnelle chinoise\vietnamienne), elle habite avec son mari ( traditionnelle grec), le vieux monsieur(grec et ne parle pas tres bien anglais) il a eu 4 crises cardiaques, ils en prennent soin pcq ses enfants de veulent pas s’en occuper, il y a quelques semaines une femme est arrive de chine (elle ne parle pas un mot anglais), elle est ici pour marier le vieux monsieur de 76ans… et moi une mere celibataire avec un bebe de 11 mois qui a eu la bonne idée de voyager seul et qui est totalement canadienne! Un mix bizarre ! Ce fut tres interressant!




First time at the beach

 Beside that its all good! My aunty lives in Adelaide in South Australia its a really quiet place and ….boring but hopefully my family brings me to different places, different Beaches, Victor Harbour, Cleland wildlife park and different city like Marion Bay and Sydney! Every place I visit was really beautiful and unique!
DJ's first time at the beach was priceless... he loves to play in the sand and trying to put everything in is mouth.... haha! He enjoy very much to watch and pet the kangaroos and all the other animals!
I'm having fun here and its a great experience but I will be honest and I miss my family and friends a lot!
 

Apart ca tout va super bien! Ma tante habite a Adelaide dans le Sud de l’Australie, une ville tres tranquille et…. Ennuieuse, une chance que ma famille me promene un peu partout, des differentes plages, Victor Harbour, Cleland wildlife park, Marion Bay et Sydney! Touttes les endroits que j’ai visite sont vraiment belles et uniques! La premiere fois que Dj a ete a la plage etait priceless …. Il adore jouer dans le sable et essaie de tout metre dans sa bouche…haha Il adore regarder et flatter les kangouroux et tout les autres animaux!
1ere fois a la plage
victor harbour
Je m’amuse ici et c’est une tres belle experience mais je vais avouer que je m’ennnuie beaucoup de ma famille et amis!





   













No comments:

Post a Comment