Thursday, January 12, 2012

Day 4 Chicken/ Jour 4 Poulet


Today was great I tried my gluten free bread ( L’angelique, Le Granola)!!! I’m impressed it was good... it  taste more like a cake then bread but it's better than nothing! I put some raw almond butter on top (good price at Costco) it was a bit too doughy, I usually some banana slices but this time my banana was not ripe enough (banana should have some brown spot for a good digestion ). For Lunch I had.... Oh yeah... last night left over soup but I thought it was boring so I add a can of big tomatoes, it was way better! For Diner I went to my friends place and I wanted to cook a roasted chicken, I started to stuff my chicken.... then we realized that we didn’t have enough  time to wait 1h30 in the oven because it would of be too late for my friend’s son to eat.  So I removed the stuffing and I cut the chicken in 4 pieces. It was ready on time and we had some potatoes, carrots and broccoli with it. It was good and We had a great time!  
By the way I went with DJ for his 1st swimming class! He did awesome!
Chicken recipe:Organic free range Chicken, Onion, Garlic, Carrots, Celery, Rosemary, Oil, Chicken spices  (Club house)
Stuff the chicken with the onion, rosemary, carrots, garlic, and celery. On the skin drizzle some oil (I usually use tons of butter on top and under the skin hummm but I can’t eat butter anymore) add the chicken spices. Cook approximately 1h30 at 350 depends on the chicken size.
Aujourd’hui ce fut une bonne journée, j’ai essayé mon pain sans gluten (L’angélique, Le Granola). Je suis agréablement surpris…. Le gout était très bon, il goute un peu plus le gâteau que le pain mais c’est mieux que rien! J’ai mis du beure d’amande crue (bon prix au Costco) un peu trop pâteux c’est pourquoi normalement je mets des bananes sur mes rôties mais cette fois mes bananes n’était pas mure(les bananes devrait avoir des taches brune pour quelle soit plus facile à digérer). Pour mon diner j’ai mangé…. Hé oui… mes restants de soupe d’hier, je crois que ma soupe était très ordinaire alors j’ai ajouté une canne de grosses tomates, beaucoup mieux! Pour souper je suis allé chez des amis et je voulais faire un poulet au four, j’ai commencé à le préparé lorsqu’on c’est rendue compte que si on attendait 1h30 pour la cuisson il serait trop tard pour que son fils soupe j’ai donc coupé mon poulet en 4! Nous avons mangé à temps avec des patates, des bon brocolis et des carottes.  Très bon! Nous avons eu beaucoup de plaisir!
En passant Dj et moi sommes allés au premier cour de natation! Il a été super!
Recette de Poulet : Poulet bio en liberté,  Oignon, Ail, Carottes, Céleri, Romarin, Huile, Épices à poulet (Club house, ça dépanne bien)
Farcir poulet avec les oignions, ail, romarin, carottes et céleris. Sur le dessus mettre un peu d’huile sur la peau (j’utilise normalement plein de beure… sur et sous la peau hummmm mais pu le droit de beure) et ajouté les épices à poulet. Environ 1h30 au four à 350 tout dépendant de la grosseur de votre ti poulet.

No comments:

Post a Comment