Tuesday, January 17, 2012

Day 9 / Jour 9

Commitment.... today was hard I was craving sugar and then salt... I had at least 4 baby brownies... and lots of other crap that I’m allowed (dates, dried apricot, prunes, plantin chips...)! I had toast and fruit in the morning and for lunch the last spaghetti left over! I’m glad I finished it! (I always throw a lots of food because I don’t really like to eat the same thing twice but now I’m getting better!) For Diner I cooked a great easy recipe ginger vegetable sauté with pangasius fish orange and cilantro! Diner was good but I found out that I’m not a fan of pangasius... it was a bit dry...but my recipe was good! By the way my son started to walk 4 steps this morning!!! So Proud of him!!
Ginger Vegetable sauté:

ü  Broccolis

ü  Carrots

ü  Onion garlic

ü  Sweet peas

ü  Orange pepper

ü  Mushroom

ü  Ginger ( a little trick to keep ginger, peel the skin off, put in a freezer bag and freeze it, when needed take a grader and grade it!)

ü  Oyster sauce

In a pan with a little bit of oil, start with the onions and garlic then all the other veggies and at the end add the ginger and a little bit of oyster sauce.

Pangasius fish:

ü  Pangasius fish filet

ü  Green onion

ü  Lemon juice  

ü  Orange

ü  Cilantro

ü  Salt and pepper

In a non-stick pan put some oil, drop the fish and the green onions at the end add the rest of the ingredients!
Engagement ...aujourd’hui ce fut très difficile j’avais envie de sucre et ensuite de sel...j’ai mangé au moins 4 bébé brownies...et beaucoup d’autres cochonneries que j’ai le droit! (des dattes, des abricot séchés, des prunes séchées, chips de bananes plantins …) J’ai mangé des rôties et des fruits ce matin and pour diner le dernier restants de spag! Je suis contente de l’avoir fini! (Je jette toujours beaucoup de nourritures parce que je n’aimes pas vraiment manger 2 fois la même chose, mais je m’en viens bien meilleur!) Pour souper j’ai cuisiné une bonne recette facile des légumes sautées au gingembre et du pangasius à l’orange et coriandre! Mon souper était bon mais je ne raffole pas de se poisson… j’ai trouvé ça un peu sec… mais ma recette était bonne! En passant mon fils a marché à 4 pattes aujourd’hui! Je suis si fier!
Légumes au gingembre :
ü  Brocolis
ü  Carottes
ü  Oignon
ü  Ail
ü  Piments orange
ü  Champignons
ü  Gingembre (un petit truc, éplucher le gingembre, mettre dans un sac allant au congélateur et congeler, quand vous en avez besoin vous avez seulement à le râper avec un râpe à fromage)
ü  Sauce aux huitres
Dans une casserole mettre un peu d’huile, l’ail et les oignions ensuite tout les autres légumes, à la fin le gingembre et un peu de sauce aux huitres.
Pangasius :
ü  Filet de pangasius
ü  Échalotes
ü  Jus de citron
ü  Orange
ü  Coriandre
ü  Sel et poivre
Dans une casserole antiadhésive mettre un peu d’huile déposer le poisson et les échalotes , à la fin ajouté tout les ingrédients!    


No comments:

Post a Comment